۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه

هرگز وجود حاضر غایب شنیده ای؟

23 اسفند 1387 در همایش زبانشناسی و مردم شناسی لارستان شرکت کرده بودم .مراسم در چند مجلس جداگانه که هر کدام نیز با یکدیگر فاصله زیادی داشتند بود.
استاد باستانی پاریزی درادامه مقاله"شما برای بخشایش ما دعا کنید" روزنامه ا طلاعات 23فروردین امسال می نویسند:
اینجانب دلم می خواست سخنرانی دکتر النا مالچوا،محقق روسی را بشنوم ولی خودم در سالن دیگری سخنرانی داشتم و از قدیم گفته اند" مصیبت آخوند آن وقت است که در یک شب،دو جا مهمان باشد" و پدرم مرحوم حاج آخوند پاریزی هم اضافه می کرد: "بدتر از آن اینکه دو جا دعوت باشد و خودش هم مهمان داشته باشد."
به هر حال این از معایب کنگره هایی که مدعو بسیار و بخشهای گوناگون دارند. راه چاره این است که یا آدم از بعضی جلسات چشم بپوشد یا دو شقه شود و مصداق شعر سعدی، نصف بدنش یک جا و نصف دیگرش جای دیگر:
هرگز وجود حاضر غایب شنیده ای؟
من در میان جمع و دلم جای دیگر است
....
اطلاعات/شماره24440/ص6-23فروردین88

هیچ نظری موجود نیست: