۱۳۹۱ مرداد ۲۵, چهارشنبه

چیست پنهان زیر این آلودهء دلق؟

زمانی یکی از دانشجویان بنام "فائق بی ریا"که پسر وزیر فرهنگ پیشه وری بود در پاریس در رشته شیمی تحصیل می کرد،صحبت از صمد بهرنگی پیش آمد و گفت:


آیا مطلبی که بهرنگی درباره کتاب های تو نوشته است خوانده ای؟گفتم:خیر.من که پیش خودم تعجب کردم که چگونه بوده است،من-که براساس حس "خودخواهی"و"شهرت طلبی"-هرجا یکی دو کلمه درباره مقالاتم می نویسند،جمع می کنم-تا کنون این اظهارنظر را ندیده بودم؟و گفتم:لابد این نویسنده چیره دست،پتهء ما را هم به روی آب انداخته و کتاب هایم را به روزگار کتاب های"یمینی شریف"نشانده،یا لا اقل تهدید کرده است که:

میل داری تا که بنمایم به خلق / چیست پنهان زیر این آلودهء دلق؟

خلاصه مجموعه مقالات بهرنگی را جستم که نوشته بود:

درین چند سال اخیر چند کتاب و مقاله تاریخی علمی درست درباره گذشته ایران منتشر شده است که باید آنها را قدر نهاد و نویسندگانش را محترم شمرد:

... چند مقاله تاریخی باستانی پاریزی در کتاب"خاتون هفت قلعه" بخصوص مقاله احوال"گئومات"و"مزدک"و....

.....

باستانی پاریزی/خود مشت مالی/ص62

هیچ نظری موجود نیست: