۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

گو باده صاف کن که به عذر ایستاده ایم

مرحوم آیت الله گلپا یگانی(ره) قبل از انقلاب اسلامی، مرکزفرهنگی -مذهبیی را در لندن دایر نموده بودند که سرپرست آنجا فردی بودند که عالم وانقلابی نبودند واین مرکز در مقابل انجمن اسلامی دانشجویان قرار داشت وبه عنوان آلترناتیو عمل می کرد. این مرکزاز سوی دانشجویان مورد تحریم بود و تنها برخی ارتشی های بازنشسته رژیم شا هنشاهی و یا کسانی که دینداری را نوعی سرگرمی می پنداشتند در آنجا شرکت می کردند.
دکتر عبد الکریم سروش در مصاحبه با شهر وند امروز در شماره 50 با بیان جملات فوق ادامه می دهند: در ایام درگذشت دکتر شریعتی در لندن مراسم و راهپیمایی هایی گرفته می شد ومرحوم مطهری نیز برای ملاقات با علامه طباطبایی که برای معالجه در لندن بودند به آنجا سفر کردند و وقتی من با ایشان تلفنی صحبت کردم، گفتند که در این مراسمها شرکت نمی کنم تا تمام شود.هنگامی که جنازه دکتررابه سوریه بردند خودشان را به اصطلاح آفتابی کردند و سپس در مرکز آیت الله گلپایگانی شرکت کردند که حضور آن مرحوم در آنجا باعث گلایه دانشجویان شد و من تلفنی این مسئله را به اطلاع ایشان رساندم وگله ء دوستانه ای کردم وآن گلایه هم باعث مکدر شدن خاطر مرحوم مطهری شد. در باز گشت به ایران گله من را به آقای حداد عادل کرده بودند وآقای حداد هم به من اطلاع دادند ومن در پاسخ این شعر را خواندم:
پیر مغان ز گفته ما گر ملول شد
گو باده صاف کن که به عذر ایستاده ایم

هیچ نظری موجود نیست: